Info

FAQ

Wanneer is BIRD geopend?

BIRD is iedere dinsdag t/m donderdag geopend van 17.30 tot 1.00 uur en iedere vrijdag en zaterdag van 17.30 tot 4.00 uur. Zondag en maandag is BIRD gesloten.

Hoe oud moet je zijn om toegang tot BIRD te krijgen?

Minimaal 18 jaar of onder begeleiding van een ouder of voogd.

Kun je tickets scannen op je telefoon?

Yes, tickets kunnen we ook scannen vanaf een telefoon (en doen we ook veel liever dan scannen vanaf papier).

Hoe ver is BIRD van het station?

BIRD is slechts a hop, skip and a jump away van Rotterdam Centraal. Bekijk de routebeschrijving hier.

Is er genoeg parkeergelegenheid rondom BIRD?

Er is aan de voor- en achterzijde van BIRD genoeg parkeergelegenheid. Je betaalt op de volgende tijdstippen:
• Voorzijde: elke dag van 09:00 tot 23:00
• Achterzijde (goedkoper: € 2,- / uur): maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 18:00, zondag van 12:00 tot 18:00

Kan ik pinnen in BIRD?

Yes, zeker! Sterker nog, je kunt uitsluitend pinnen in het restaurant en café van BIRD. Tijdens clubavonden betaal je met munten (deze kun je ook alleen pinnen). De toiletten en garderobe kun je nog wel cash afrekenen.

Waarom betaal ik € 1,50 extra wanneer ik online kaarten koop?

De ticketservice is uitbesteed aan een externe partij, Stager. Hierdoor betaal je € 1,50 administratiekosten.

Ik kan geen kaarten kopen via de website, wat nu?

Mocht je tegen problemen aanlopen, neem dan meteen contact op met info@bird-rotterdam.nl of via www.stager.nl/support (alleen voor problemen met kaartaankoop).

Op de site staat dat een concert uitverkocht is, maar is er echt niet nog een manier om aan kaarten te komen?

Nee, helaas. Wel kun je nog in Facebookevent kijken of mensen hun kaarten willen verkopen. Vis nooit meer achter het net met deze vijf tips.

Wat is het verschil tussen pre-sale en CJP pre-sale?

CJP is een kortingspas voor jongeren tot 30 jaar. Met de pas kun je korting krijgen op allerlei culturele activiteiten in Nederland, zoals theatervoorstellingen, filmvertoningen, museumbezoek en concerten, bijvoorbeeld in BIRD.

Ik heb net een toffe act/band gehoord! Waar kan ik die tippen?

Deze tips kun je direct naar play@bird-rotterdam.nl sturen. Dan komt het bij de programmeurs terecht. Houd er wel rekening mee dat ze niet alle mails van antwoord of beredenering voorzien. Ze ontvangen er heel veel per dag. Hopelijk heb je daar begrip voor.

Op de site staat dat je niet kunt reserveren voor het restaurant. Kan dat echt niet?

Je kunt gewoon binnenlopen bij het restaurant, reserveren is niet nodig. Als er een wachttijd is kun je plaats nemen aan de bar. Mocht je met een groep groter dan tien personen komen, laat dat dan even weten via nina@bird-rotterdam.nl.

Is BIRD rolstoelvriendelijk?

Het restaurant, café en podium zijn toegankelijk voor mensen in een rolstoel. De derde boog niet helemaal, omdat je om die te bereiken een trapje met twee treden af moet, maar we helpen je graag! Er is een personeelstoilet beschikbaar voor mensen in rolstoelen, weliswaar zonder beugels. Vraag ernaar bij ons personeel.

Serveren jullie ook glutenvrije pizza’s?

Helaas nog niet! De chef gaat deze wel ontwikkelen. Tot die tijd hebben we wel andere glutenvrije gerechten.

Zijn er oordopjes te koop in BIRD?

Jazeker! Bij de garderobe en muntverkoop kun je ze voor € 2,- aanschaffen.